29 Ağustos 2007 Çarşamba

*....bir Özdemir ASAF şiiri-:
DİYALOG
bir gün, bir evde, bir kedivardı.
o gün, bir evde,o kedi
benden sıcaklığını esirgemedi.

o gün, o evdeki o kedi
beni bana götürdü getirdi
ona şarkılarımı söyledim;
uyudu,bakıyordum,benimleydi.

bir ikilem oldu beklenmedik;
geçmiş günlerin yumaklarını didikledi.
var miydi, yok ,var gibi
kucağımdaydı kedi.

gözlerindeydi gözlerim,
gözleri gözlerimdeydi.
ellerimi tırmalıyordu elleri..
ürperdim,birden içim titredi.

bir gün,bir evde,bir kedi vardı
o gün,bir evde,o kedi
beni ta çocukluğumdan aldı.

o gün, o evdeki o kedi,
bak-iste,neler olmuş der gibi,
getirdi beni, gençliğime bıraktı..
ani bahçelerinde üşümek sıcaktı.

babamın öldüğünde aylardan hazirandı,
o elli dördündeydi, ben yedi
bir ışık söndüğünde yol yandı,
o kedi bunları nasıl da bildi..

bir gündü, bir evdi, o kedi.
taş attı bütün kuyularıma
durup dururken dikenli uykularıma
ninniler söyledi..

bu bir öykü idi;
ben mi anlattım, o mu dinledi.
saklamalı miydi,ya da söylemeli mi;
ne o ev vardı, ne o gün, ne de o kedi.
......................... Özdemir ASAF

Özdemir ASAF'ın
YAPITLARI:
Dünya Kaçtı Gözüme (1955)
Sen Sen Sen (1956)
Bir Kapı Önünde (1957)
Yumuşaklıklar Değil (1962)
Nasılsın (1970)
Çiçekleri Yemeyin (1975)
Yalnızlık Paylaşılmaz (1978)
Benden Sonra Mutluluk (1983)
Yuvarlağın Köşeleri 1 (1961)
Yuvarlağın Köşeleri 2 (1986)
Dün Yağmur Yağacak (1987)
Özdemir Asafça (1988)
................ oOo
Özdemir ASAF'ın, bu çok beğendiği şiirini
Mizah Ve Şiir Dostlarıyla paylaşmak üzere
Fransa'dan yazan Sayın Zuhal DELTRUL'a
teşekkürler ediyoruz.

Hiç yorum yok: