13 Ağustos 2007 Pazartesi

*mizahî bir şiirle sabaha ve dostlara selam...*


bir çakmağın nesi var
...........
bir elimde iki çakmak
........... -dudağımda cigara...
epey şaşırarak / bu garip hale
...................... bakıyorum çakmaklara...

çakmaklardan biri gazlı;
....................... lakin, “çak”maz!..
-eskilerin, “çakar almaz” dediğinden- hani...-
ötekiyse, -çaktığınız gibi- gazsız;
..................... lakin, “çak”ar!...
işin özeti şu:
her elimde bir çakmak,
............. -dudağımda cigara
gülüp / ağlanacak halime; bakarım çakmaklara...
............ bu hal, bir komik haldir aslında
.............................. görseniz
.................................... siz de gülersiniz.
-kendi halime gülmem de bundandır gayrı.-

birinin gazını açıyorum evvel emirde...
..................................... diğerini çakıp,
........ çakmayan çakmağın gazını yakıyorum.
ve şimdi sıra cigaramdadır...
içinde gülünesi haller saklı iki çakmağa
............. bir kez daha bakıyorum;
güle oynaya / cigaramı yakıyorum.
iki elimde iki çakmak,
.......... ikisi de birbirine muhtaç.
.......... * * *
yakmak için cigaramı,
........... ben bu iki çakmağa muhtaç...
......
sevdakâr çelik
25/26Nisan2oo5

Hiç yorum yok: