13 Kasım 2007 Salı

Karikatürcü Ziya RAMOĞLU
kendini şöyle anlatmış:

Doğum yerim OF/TRABZON/TÜRKİYE
Doğum tarihim meçhul.
Adem'den beri yaşadığımı sanıyorum.
* * *
Akademik kariyerim, 50'li yıllarda Güzel Sanatlar Akademisi'ndeki misafir öğrenciliğimle başlar. Mizah Dünyasına ilk adım "Karikatür Denemeleri" adlı sergimle Trabzon'da 1956'da basladı. Paris'deki Ecolee A.B.C'de Dessin'den 1959'da almış olduğum bursla kariyerimde yeni bir dönem basladı. Fransız Basını okul aracılığı ile çalışmak üzere PARIS'e davet edildim. Ancak askeri darbe hükümetinin getirdiği bürokratik engellerden dolayı gidemedim.
Profesyonel kimliğim, zamanin en popüler dergisi olan "HAYAT"la 60'lı yıllarda yapmış olduğum çalışmalarla başladı. Uluslararası ödüller, yurtiçi, yurtdışı kişisel sergiler.
1971'de Türk Basın Kulübü'nün tertiplediği Avrupa'nın Akdeniz Limanlarını kapsayan turunda gemi ile "Yüzen Sergi"mi açtım.
Yoğun sanat etkinliklerimle kariyerime "evrensel" bir boyut kazandırana değin zor aşamalardan geçtim.
1975'de türünün ilki olan "Pembe Mizahı" "Parola Aşk" adlı karikatür kitabımla belgeledim. NEWYORK’daki karikatür ajansı, "ROTHCO CARTOONS INC" ile yapmış olduğumuz sözleşme ile 1978 uluslararası Profesyonel kimliğim başladı.
İletişim ve ulaşım zorluklarına rağmen çalışmalarımı Dünya Basınında en saygın gazete ve dergilerde uluslararası düzeyde 80'li yılların sonlarına dek sürdürdüm.
Sağlık sorunları nedeni ile çalışmalarıma istemeyerek ara vermek zorunda kaldim.
40 yılı aşkın bir süreden beri profesyonel sanat yasamımı Güzel Sanatların Resim, fotograf, karikatür dallarında sürdürmekteyim.
Amacım öncelikle ülkemin kültürel açıdan daha iyi tanınmasına ve Dünya Barışına katkıda bulunmaktır.
OF'da oturmama rağmen dünyadaki sanat etkinliklerine arada bir katılmaktayım...
KAYNAK: http://ziyaramoglu.sitemynet.com/

Hiç yorum yok: