27 Kasım 2007 Salı

*SEMA ÜNDEĞER'DEN MEKTUP VAR *


Fransa’da talihsiz bir kaza sonucu ayağı kırılan Sema Ündeğer’den mektup var.
Sevgili Sema’nın internet ile arası iyi değil.
Aşağıdaki mektubu karikatürcü dostlara iletmemi istedi.
Sema evinde iyileşmeyi bekliyor.
Dostları aradığı zaman da memnun oluyor.
Aramak isterseniz telefon numarasını tekrar veriyorum :
+90 216 - 414 20 58
Selamlar,
Akdağ Saydut
27.Kas.2007 10:11
http://www.mizahvecizgi.com/
------------- oOo

Kırmızı Sargılı, Kırık Sol Bacak Ve Teşekkürler

Bu yıl Fransa’nın Limoges kentine bağlı Saint -Just – Le - Martel 27.Uluslararası Mizah Ve Basın Çizerleri Festivali’ne davetli olarak gittim.

Ülkemizde tüm yaz yağmayan yağmurlar meğer Fransa’ya kaçmış. Festivalin konusu “Ça Brule”dü, yani “YANIYOR”. Dördüncü gün fırtına çıktı ve devasa çadırın üzerine kara bulutlar çöktü.
Ve ben çadırın önündeki çimenlerden kayıp, sol bacağımı kırdım. Köyden (Saint – Just) ambulansla Limoge şehrinin üniversite hastanesine götürüldüm. Köyde yaşayan iki hanım bir süre yanımda kaldılar ve döndüler. Yabancı bir ülkede tek başıma ameliyata girdim. Bir saat süren operasyon başarı ile sonuçlandı. Sonuçta kırmızı bir botum, bir metalim ve dokuz çivim oldu sol bacağımda.

Beş yıldızlı oteli andıran hastanede beş gün kaldım. Bir taraftan da “sigortam yok, bütün bu işlemleri nasıl ödeyeceğim?” diye düşünüyordum. Sabahın beşinde Limoges’dan Paris’e doğru yola koyulduk. Bizim Karadenizli delikanlılara benzeyen ambulansçım, çok sevilen bir anneye gösterilen saygı ile, beni Paris Hava Limanı’na ulaştırdı.
Uzaylılar tarafından ışınlanan bir uzaylı şaşkınlığı ile kendimi metal bir odaya aktarılmış buldum. Ve bu oda büyük bir kaldıraçla uçağa kadar yükseltildi. İçerde altı kişilik koltuk iptal edilip, yatak haline getirilmişti. Bu kez de yanımda yeni bir refakatçi vardı. Ve o da diğer sağlık görevlileri gibi son derece saygılı, dikkatli ve güvenliydi.
Yatak Japonların uyudukları tüplere benziyordu. Tabut gibi. Tavan çok alçaktı ve önümüzde dört saat vardı. Sıkıldığımı anlayan refakatçim sadece bu yatağa sekiz milyar ödediklerini söyledi. Atatürk Hava Limanı’nda Türk ambulansına teslim edildim. Oğlum da geldi. Fransız refakatçim beni eve kadar getirdi. Eve ulaşmamdan yirmi dakika sonra Fransa’dan eve ulaşıp ulaşmadığımı sordular. Ve tüm masraflarımı Fransa üslendi.

Burada önce beni adeta melek kanatları üzerinde ülkeme ulaştıran Saint Just Belediye Başkanı Gerard Vandenbourg’a, doktorum Dmytrick Vitali’ye, tüm hemşirelere, ambulansçılara, Murat’a, Saint Just halkına tüm yüreğimle binlerce kez teşekkür ederim.

Ve Ülkemde beni arayan Ankara’dan Metin Peker, Sait Munzur, İstanbul’dan Raşit Yakalı, Akdağ Saydut, Sami Caner, Mustafa Bilgin, İzel Rozental, Yurdagün Göker, Turgay Karadağ’a, Norveçten Firuz Kutal, Almanya’dan Erdoğan Karayel, İzmir’den Lütfü Çakın, Sevdakâr Çelik, Mustafa Yıldız’a çok teşekkür ederim.
“ARAMAYANLARA SİTEM ETMİYORUM. ÇÜNKÜ SİTEM AŞİNADAN GELİR”!
....................... Sema Ündeğer,
23 Kasım 2007
*-*-*-------------- oOo

Sevgili Dost,
AKDAĞ'cığım Merhaba!..

"Sema Ündeğer’den mektup var!" konu başlıklı iletin ulaştı.
Duyarlılığın ve zahmetlerin için teşekkür ederim.
...
Sema Hanıma desteğimiz sürecektir.
...
Sen değerli arkadaşımı içtenlikle, dostlukla selamlıyorum.
Sağlıcakla kal Akdağ'cığım.!.

Sevdakâr ÇELiK
27.11.2oo7

Hiç yorum yok: