25 Nisan 2008 Cuma

Photobucket
Ben İsterim ki*Resul RIZA
(1910, Azerbaycan*Gökçay ilçesi - 1981, Bakû)
20. yüzyıl Azerbaycan şiirinin en büyük temsilcilerindendir. Bu ülke şiirinin modernleşmesinde önemli çabası olan seçkin bir ozandır.
.
BEN İSTERİM Kİ
Ben isterim ki
Bulutlar ağlasın,
Ama çocuklar ağlamasın;
Hiçbiri öksüzlük, yetimlik nedir duymasın.
.
Ben isterim ki
Konuşsun her çiçek kendi dilince;
Ama silahların kesilsin sesi.
.
Ben isterim ki
Kapansın bütün kapılar karanlığa;
Ama gözler kapanmasın
Sözler kapanmasın.
.
Ben isterim ki
Yangınlar sönsün,
Ama umutlar sönmesin;
Erişsin her meyve kendi dalında,
Yüreklere acı bir söz değmesin.

Photobucket
Ben isterim ki
Eğilsin dallar bereketten;
Ama insanoğlu başını eğmesin
Utançtan ya da güçsüzlükten.
.
Ben isterim ki
Gözyaşı gibi aksın pınarlar,
Toprağın üzerinde duru, berrak;
Ama pınarlar gibi akmasın gözyaşı,
Yeryüzünün hiçbir yerinde.
.
Ben isterim ki
Bir yıldızlar kalsın uykusuz
Gökyüzünün derinliklerinde;
Ama insanlar yatıp dinlensinler,
Taze bir güçle başlamak için
Güzel sabahlara
Aydınlık sabahlara.
.
Ben isterim ki
Her şey
Her şey
Her şey eğilsin insanın önünde,
Ama insan, insana tutsak olmasın.
.
Ben isterim ki
Sevinç bol olsun,
Mutluluk bol olsun
Ülkeden ülkeye giden yol olsun.
................. Resul RIZA
Photobucket

Hiç yorum yok: