19 Kasım 2008 Çarşamba

Raşit Yakalı ustamızın bitmeyen çabası:
KARİKATÜRÜ SEVDİRMEK
Photobucket

Sevgili Dostlar,

Aşağıdaki haberi http://rasityakalikarikaturokulu.blogspot.com/ 'da okuduğumda, uzun bir yolculuğa çıkmaya hazırlanmaktaydım.
Heyecan verici, duygulandırıcı bir yazıydı okuduğum.
Siz değerli dostlarla paylaşmak geçmişti içimden.
*
Yolculuk ve -sonrasında-, şu an bulunduğum beldede yaşadığım internet sorunu / konuyu sıcağı sıcağına size aktarmama engel oldu.
*
Çeyrek yüzyılı aşkın bir süredir karikatürü geniş kitlelere yaymak ve sevdirmek için "olağanüstü" bir çabayla didinen Raşit YAKALI ustamız, "öğreticilik" işini yeni boyutlara taşımakla meşguldü bu kez.
Maddi anlamda karşılığı olmayan bir çaba...
Herkesin göze alamayacağı saygın bir çaba...
"İş" yerine laf üretmeyi marifet belleyenlere "eyvallah" etmeyen bir çaba...
Gerçek bir aydın çabası...
*
"Sağ elim çok titriyor, sol elim de sinyaller veriyor. Bir an önce birikimlerimi CD'lere dökmek istiyorum. " demekte sevgili ustamız
ve eklemekte;
"Göreceksiniz bu CD'ler çok faydalı olacak... Bir çok genç arkadaşa ışık tutup, ilham verecek. Biraz da teknik kabiliyetim olsa (...)"
*
Sözümüzü noktalamaya çalışalım...
Evet, gerçekten heyecan verici ve duygulandırıcı ifadeler içermekte aşağıdaki metin...
"Elini taşın altına koyma" erdemine sahip olan değerli dostlar; söz konusu yazıyı okuduktan sonra, ola ki sevgili Raşit YAKALI ustamıza "ses" ve "el vermek" isteyebilirler:

e_mail-> ryakali@yahoo.com ,
ryakali@hotmail.com,
rasityakali2@gmail.com,
cep-> (0542) 331 36 78

............... sevdakâr çelik

Photobucket
*
Günlerdir talebelerime karikatür çizim tekniklerini anlatmak için CD çekimleri yapmakla meşgulüm. İşin çok acemisiyim ama hiç bir destek almadan bu işi yürütmek için yırtınıyorum. Sağ elim çok titriyor, sol elim de sinyaller veriyor.
Bir an önce birikimlerimi CD'lere dökmek istiyorum.
Dün yine iki saat gün ışığında kayıtlar yaptım. Bir ara yan odadaki cep teefonum çaldı. Gidip bakmakta bir hayli zorlandım. Meğer ben ne dağınık çalışmışım. Hiç farkında değildim oysaki. Her iş yerinin bir mutfağı vardır, her şey orada pişer. Ben yıllardır basında çalıştım, hem de o gazetelerin mutfağında. Yani yazı işlerinde, grafik servislerinde...
Zabıtalarca mutfaklar sık sık denetlenir, çoğunlukla cezalar yağar.
Benin Karikatür Okulu mutfağım da dün bir rezalet haldeydi. Allahtan benim sevgili eşim zabıtalık görevini yapmıyor," Oda senin odan, isteğin gibi oyna, kapıyı çekiveririz olur biter." diyor.
Kendisine huzurlarınızda yine teşekkür ediyorum. Biliyorsunuz her başarılı erkeğin arkasında (!) bir başarılı kadın vardır.
Göreceksiniz bu CD'ler çok faydalı olacak... Bir çok genç arkadaşa ışık tutup, ilham verecek. Biraz da teknik kabiliyetim olsa, biraz da tertipli olabilsem.. Ama o heyecan var ya.. Dağıtıveriyorum işte...
Saygılarımla.
.............. Raşit Yakalı

http://rasityakalikarikaturokulu.blogspot.com/
http://www.rasityakali.com
http://bektasifikralari.blogspotcom

Photobucket

Hiç yorum yok: