27 Ekim 2009 Salı

DOMUZ GRİBİ DESTANI
............... Sevdakâr ÇELİK
h1n1 denen bir yeni virüs,
milleti paniğe saldı efendim.!.
insandan insana bulaşmak için,
olur olmaz yere daldı efendim.!.
*
literatür h1n1 dése n’olur,
vatandaş iplemez, yeni ad bulur.
“aslından evladır galat-ı meşhur.”
adı domuz deyu kaldı efendim.!.
*
“her şey elimizde.!” demek çok moda
yoksul insan çöp topluyor etrafta
tıklım tıkış otobüste, metroda
böyle bir önlem mi kaldı efendim.!.
*
biri çıkıp der ki, “aşı olmam...yok.!”
yek diğeri der ki, “bizde ilaç çok.!”
vatandaş ne yapsın, söze karnı tok
bu iş çok politik oldu efendim.!.
*
telaşa mahal yok, diyen diyene...
bunca vaka varken bu yalan niye.?
söylenen söz tekzip edildi yine
mumlar yalanlarla söndü efendim.!.
*
bu aralar moda terim, pandemi.
atak hızı yüksek, bu nasıl gemi.?
“kuş gribi” gitti, domuz aldı dümeni
desene gariban öldü efendim.!.
*
denen o ki; elini bol sabunla,
“öpüşme, dokunma.!”, yetin bununla.!.
Sevdakâr Çelik de / demek sonunda
domuz deyu destan yazdı efendim.!.
........... Sevdakâr ÇELİK /*26.1o.2oo9

Hiç yorum yok: