21 Ekim 2009 Çarşamba

sevgili emmioğlu,
dün tam da çeşme başındaydım
bi de baktım ki bizim muhtarın oğlu hasan hem koşuyor
hem de müjdemi isterim mektubun var diye bağırıyordu.
dedim ne bağırıyorsun, çok şükür kulaklarım duyuyor..
dedim ama sevincimden elimdeki helkeler boşaldı..
olsun...senden mühim değil ya...
bi daha doldururum.
bilirsin bizim buralarda gurbet yolu bekleyenlerin mektubu
tezcene verilir
verilir ki
azalsın hasretliği...
sen gurbete çıktıktan sonra bizim çeşmelerin suyu da azaldı zaten...
anacığıma söylediydim güldü bana...
yağmur yağmadı bu yıl hiç dedi.
yağmur duasına çıkacakmışız tüm köy.
neyse gene lafı uzattım.
mektubumu sıkı sıkı tutarak döndü halama gittim.
az bekledim.
hatça tarladaymış.
tam beş kere okuttum mektubunu.
bi daha oku diyecektim, utandım.
ne güzel şeyler yazmışsın.
gurbete gittin ama aslını unutmamışsın.
aynı bizim buraların cümleleri..
hatça kız da bi güzel okuyor ki sorma...
ağzından bal akıyor sanki...
sahi bal diyince aklıma geldi..
dün anacığımla şehire indik, sana biraz erzak yolladık.
malum kış geliyor ..
hani sana gelirken bal getirecektim de akar diye otobüse almamışlardı ya...
benim de içime dert olmuştu...
bu sefer balı bir güzel paketledim. sımsıkı bantladım.
muavin gene, bal gitmez ta oralara bacım, akar dedi..
ben de dedim ki
bu bal hakiki , akmaz.
peteğin özü dolu çünkü...
muavin saf saf yüzüme baktı..
peteğin özü doluysa bal akmaz mı dedi.
ı-ıh akmaz dedim...
durdu... durdu...bi şey söyleyecek sandım, demedi...
neyse,
sonunda sana yolladık.
hepsi senin sevdiğin şeyler, afiyetle yiyesin...
bana kızmayasın yolladım diye.
boğazımdan geçmiyor sana yollamazsam.
bizim buralarda herkes iyi.
herkes ayrı ayrı selam ediyor.
emmioğluna söyle bizleri unutmasın diyorlar.
ben de selam ediyor cevabını bekliyorum.
tez zamanda yazasın.
........ tren gelir boş gider
........ sesi yüreğime iner
........ kalem artık yazmaz oldu
........ bu mektup burda biter

20 Ekim 2009_00:01

Hiç yorum yok: