19 Ağustos 2010 Perşembe


 JOAN BAEZ VE MİZAH
Mizah duygusunu, mizahtan tat almayı insana yaşam öğretiyor... Yaşam; korkunçluklarla, işkencelerle dolu. Yaşamı sürdürebilmek için, gülebilmeyi de öğrenmek gerek. Bana mizahın gerekliliğini öğreten sayısız olay ya da durumla karşılaştım yaşamım boyunca... Bunların bir örneği Latin Amerika turnem sırasında (1981), Arjantinli annelerden aldığım güçtür.
Arjantinli anneler; bana, yaşadıkları o kâbusu; günler, haftalar, aylar, yıllar süren arayışlarını, çocuklarını bulma umutlarını ya da hiç bulmama korkularını anlatırlarken, dehşete kapılıyordum.

Ama sonra, başka şeylerden konuşurken, hep birlikte gülebiliyorduk.
Arjantinli anneler nasıl gülebilir diye sormadım.
Yaşayabilmeleri için tek yoldu gülebilmek.
Çünkü o anda yaşayabilmek, kişinin beynini kullanması demekti.
... ....... Optimizm sözcüğüne alerjim var, sevmiyorum.
Aşırı iyimserliğe inanmıyorum.
Ama gülmeye; kişinin beyniyle, aklıyla gülebilmesine çok inanıyorum...
...kaynak:Milliyet SANAT DERGİSİ........sayı-195, o1.o7.1988, syf-15

Hiç yorum yok: