6 Ekim 2010 Çarşamba

emmi kızından emmi oğluna pulsuz mektuplar .....
 Gözümün incisi, göynümün sahabı, her bişeyi gözel, dili datlı, sözü ballı benim gıymatlı mı gıymatlı Sevgili Emmi Oğlu,
Nassın eyi misin? Senin eyi habarlarını aldıkça galbim bi ferahlıyo bi ferahlıyo!
Emmee, habarın gelmeyince ne sen sor ben deyiverem sana!...

Şeker Bayramı’ndan buyana hep gelcen deyi gözüm yollarda galdıydı… bayramda yetim çağalar gibi boynum eğik eğik dolanıyodum…
biliyom…
- “Heç gelcek durumum yok emmi gızı, yoğsam ben istemez miyim” diyon emme, sen gel de onu benim yüreciğime ağnat!...ağnamıyo işte!...
üstüne üstlük, bu mektubun da eccik gecikti ya! inan ossun dellendim!
Dama çıkıp aşşa yolu gözlüyodum ağşamları, muhtar emminin tomafilinden incen mi deye!.
.Anam:

“Nediysin gız dar vakıtta damda? bi de bunu belledin!”
-“Ana gız acaba sürpüz mü yapcek, hıh?”
-“Ne diyon gız sen? Töbe töbe!... Daha davarlar sağılcak..”-“Yoğsam yanıyo mu ataşlar içinde ortalığın gırıbinden hı gız ana?”
*

Anam dizine furuyo, bi yandan da söleniyo ya! heç üzerime almayom..
-“Eccik aklın galdıydı o da gidivercek şinci! Vay başıma gelene!
Gendine mukaat ol a gözel gızım talaş etme! Eli gulağındadır gelir habarı…”


Ana galbi işte! Gıyamıyo…
Aha şinci elimde mektubun, bildi anam… ötesi gün hemencik…
Okuyom…okuyom… doyamıyom… galbim ganaat getirdi eyi olduğuna…
Emme çok göresim geldi seni Emmi Oğlu, bağa inan! 

=Ak tren kara tren
Yarimi getir tren
O yar uykulardaysa
Düdüğünü çal tren

Gan ter içinde galdım inan mektubu bitirinceye gader ya, emme gözel oldu…
usul usul yazıvedim.. bakem beğencen mi?
Az daha unutuyodum anam dedi ki:
Heral baktı halıma, halım hal de’el..
-“Ağşam ola hayırola…Gün ola hayırola… İşleri çabık çabık görek, bi hal yoluna girsin hele... eccik öteberi hazırlayıp; olmadı, biz gidiveririz yanına…”
Os’saat boynuna atlayasım geldi anamın!...
Habarlar işte böyle Emmi Oğlu!.. Köyden çok yazamadım emme bi daakine yazarım gari…
Ben gelene gader gendine eyi bak emi?
Hadi gal sağlıcakla…
............ Emmi Kızı…
ileti_o5Ekim2o1o-11.29


Photobucket



TELİF HAKLARI / "Bu Blog İnternet sitesindeki eserlerin, 05.12.1951 tarih ve 5846 sayılı FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNU uyarınca eserden kaynaklanan mali ve manevi hakları eser sahiplerine aittir, izinsiz kullanılamaz." />>devam

Hiç yorum yok: