25 Ağustos 2007 Cumartesi

* Semih BALCIOĞLU ustamızdan "FRAK" adlı karikatürünün öyküsü...*







F r a k !
Özal yeni Cumhurbaşkanı olmuştu. Müzehher VÂ-NÛ'nun evinde M. Ali Aybar, karım ve ben yemekteydik. Özal'ın frak giymiş hali hepimize komik gelmişti. Şuna benziyor, buna benziyor derken hep beraber penguen'de karar kıldık. Aybar, dehşetli esprisi olan insandı. Müzehher Hanım'a döndü:
- Bir dosya kağıdı ile kalem var mı? Varsa lütfen getirir misin?Kâğıt kalem gelince, alıp benim önüme koydu:
- Haydi, şunu bir çiz de penguen görelim.
Oturup çizdim... Aybar, çok mutlu oldu. Eskizini alıp eve götürdü, orijinalini çizince ondan da bir fotokopi istedi. Birer tane de Müzehher Hanım'a verdim.
Bu karikatürü Aybar'ın anısına kitaba koyuyorum.
..................semih balcıoğlu
..........................
"ÖNCE ÇİZDİM SONRA YAZDIM"
(YKY-3.Baskı: İstanbul, Kasım 2oo1)

Hiç yorum yok: