23 Eylül 2007 Pazar

" 2oo7-2oo8 der(T)s yılı...*

ŞİMDİ o-KUL-lu OLDUK -mu?..
Yeni eğitim-öğretim yılı bir hafta önce başladı.
Ders yılı başlangıçları -özellikle çocuklarımız için- mutluluk, coşku, geleceğe umutla bakmanın başlangıcı da olmalı. Dahası; öğretmen, veli, öğrenci için enerji dolu bir başlangıç da olmalı...
Öylesine şeyler duyuyoruz ki yine; "Ne gezer!.." demekten kendimizi alamıyoruz.
*-Veliler, okul giderlerini karşılayamamaktan dertli...
*-Öğretmenler, kalabalık sınıflarda verimlilik yaratamamaktan dertli...
*-Öğrenciler, daha işin başındayken, ders çalışamamaktan dertli...
Demek ki bizdekine, "Ders yılı değil, DERT yılı başIadı" demek yerinde olur.
. . .
Eğitimdeki yanlış politikalar ve vurdumduymazlık ülkeyi ve insanı çürütüyor. *Duyarlılık şarttır. Duyarlılık görevi, her kes(im)e düşmektedir.
........ Alışveriş için uğradığım kırtasiyenin sahibi Demet Hanım;
-"Değil öğrenciler, veliler bile kitap defter alırken öğretmen korkusunu yaşıyorlar. Gelir düzeyi düşük olan veliler, okullardaki dayatmalara karşı, kendilerini cesaretle ifade edemiyorlar. Dayatmalara boyun eğdikleri için, parası yetmese de, ucuz defter yerine pahalı defter almak zorunda hissediyorlar kendilerini. Beni satış yapmak değil, bu konuda onları aydınlatmak yoruyor." demekte...
...
Demet Hanım(lar)ın gösterdiği duyarlılığı her kesimden insanın göstermesi yurttaşlık ve insanlık görevidir. Çürümeyi önlemek için böyle bir tavır gereklidir ve saygıya değerdir.
*1580 sayılı Belediye Yasası; Yoksul, öksüz, kimsesiz çocuklara para, hekim, ilaç, yeme içme, giyinme, barınma, eğitim konularında yardımı şart koşmuştur. Belediyeler bu konuda üzerine düşeni yapmalıdır. Yapmıyorsa, vatandaş, "yasal hakkını istemek hakkı"nı kullanmalıdır. (Md. 15/Fıkra 34)
*2860 Sayılı Yardım Toplama Yasası (Md. 4)- "Yardım isteğe bağlıdır. Kişi ve kuruluşlar yardımda bulunmaya zorlanamazlar." biçimindedir.
*Medeni Yasa'nın 14. Maddesi de şöyledir: 18 yaşını doldurmayan çocukların tasarruf ehliyetleri bulunmadığından, çocuklardan para istenemez. Sağlık ve Adalet hizmetleri gibi Eğitim Hizmeti de devletin asli görevlerindendir. İlköğretim zorunlu ve parasızdır örneğin... Şu ya da bu nedenle -hem de yasaya rağmen- öğrenci*veli para ödemeye zorlanamaz."
Okul idarecileri ve öğretmenler yasaya uygun olarak davranmak durumundadır.
Veliler ve öğrenciler ise, yasanın kendilerine tanıdığı hakkı kullanmak hakkına sahiptir.
. . .
İyi örnekler de var:
Çocuğuna "Elişi hamuru" alamadığı için acı çeken bir annenin gözyaşı, Sürmeli Bal öğretmeni üzüntülere boğmuş. Düşünmeye değer.
Çocuğunu okula kaydederken "PUL" almaya gücü yetmeyen gözüyaşlı başka bir anneyi "Pul getirmezsen çocuğunu kaydetmem!" diye kapı dışarı eden okul müdürünün tavrını da düşünmeye değer.
Ülkemizin ve insanımızın esenliğe çıkması için "Ders yıllarının DERT YILI olmaktan çıkarılması" da her şeye değer.
* * *
"ÖDEV" adlı şu fikra da belki bir şeye değer:
...... "Okuldan eve koşarak dönen çocuk:
-Babacığım, okulda zayıf not aldım, dedi.
Babası;
-Neden evladım? diye sorunca, çocuk yanıt verdi:
-Akşamki ödevlerimi yanlış yapmışsın."
. . .
Hoşça kalın sevgili dostlar!..
..................... sevdakâr çelik

Hiç yorum yok: