9 Ekim 2007 Salı

*anne baba VE öğretmenlerin dikkatine sunulur--> önemli bir eğitim aracı: KUMDAN TABLOLAR." .

Sevgili MİZAH VE ŞİİR Dostları,
Eğitim işi sadece öğretmenlerin işi değildir.
Anne babaysak, ağabey ablaysak; doktor, çiftçi, kahveci, bakkalsak (...) eğitimin dışında değiliz demektir... Çünkü eğitim, örgün olduğu kadar "yaygın" yanıyla da vardır. Ev, sokak, dolmuş, vapur, gösteri salonları, stadyumlar (...) yaygın eğitim kapsamı içinde değerlendirilir.
İnsan eğitimi hangi alanda gerçekleşirse gerçekleşsin; eğitim sürecinin olumlu gelişmesini isteriz.
Ayrıca eğitimden en iyi sonucu almak isteriz... Okulların fiziki yapısından başlayarak; işliklerin, dersliklerin, araç ve gereçlerin en yeni ve gereksinimlere en iyi karşılık vermesini istememiz / sağlamamız eğitimi çağdaş düzeyde sürdürmek adınadır.
Çocuklarımızın; zihinsel ve bedensel gelişiminin sağlıklı seyretmesini beklemek hakkımızdır. Gösterilen çabaların olumlu sonuçlar vermesi için kullanılan yöntemler önemlidir. Çocuğa duyulan güven ve gösterilen sevgi de önemlidir.
Sevgili Dostlar,
Çocuk gelişimini biçimleyen birçok şey sayabiliriz.
Uzatmadan şunu diyelim:
-İnsan hayatın içindedir ve hayata dair her şey, insanı -olumlu ya da olumsuz- biçimler.
* Aklımıza gelmeyen ya da bilmediğimiz öyle şeyler vardır ki; fark ettiğimiz ve eğitim amaçlı kullanmaya başladığımız zaman harika sonuçlar alabiliriz.
* Çocukların (hatta yetişkinlerin) zevkle uğraşacağı ; el becerisi yanında estetik zevkleri de geliştirici ilginç bir eğitim aracıyla tanıştırdı beni Sevgili BÜLENT YILBAŞ kardeşim.
Daha doğrusu, eğitim aracı olarak değil; *ilginç bir gösteri * olarak tanıtıldı bana KUMDAN TABLO yapımı.
O an düşündüğüm tek şey; ucuz ve kolay bulunur olması yanında, gelişimi olumlu yönde etkileyecek KUM, neden eğitim aracı olmasındı ve neden anne babalar*öğretmenler "bir eğitim aracı olarak" kumdan yararlanmasındı?
***
Aşağıdaki linke , -ilk kez karşılaşacaklar üzerinde- yeni bir ufuk açması dileğiyle "TIK"lanılmasını dilemekteyiz.
............................ ............. sevdakâr çelik
...
KUMDAN TABLOLAR...> ....görseli TIKLAYINIZ.!.

Hiç yorum yok: