16 Mart 2010 Salı

emmi kızından emmi oğluna pulsuz mektuplar
Benim gıymatlı mı gıymatlı,
eyi mi eyi
sevgili Emmi Oğlu,
............. Önce mahsus selam ederim… her bi işini görürken gözel irabbim seni
heç ama heç bunaltmasın...
sen beni unutmayon, mektuplar yollayon, emmi kızını sevindiriyon ya!
yüzümü güldürüyon ya! o gocuman şeherlerde beni unutmayon ya!
daha nos’sun!...

Beni sorcek olursan aha şu yüreğimin güppüdü güppüdü atışından gari heç bi hastalığım yok…şükür!...
köyden hevadis istiyon…
sen istersin de emmi kızı dimez mi heç!..

möhim bi habar var ki sen bilem şaşarsın bu işe emme o gadar da sevincen, biliyom…

hani Mamıt emmi’nin oğlu vardı ya! bildin de’el mi?…
güççük oğlu…Iramazan
hani bi de onun yangını vardı ya!.. aha bu töreler yüzünden bi türlü düğün bayram edemiylerdi!...
neymiş? beşik kertmesi varmış…
bildin mi? Hah işte!...

Iramazan gardaş dikilmiş Mamıt emmi’nin garşısına…
……… bak buba!...artık devir değişti…o eski töreler galmadı…herkezler okuyo adam oluyo…vatanına hizmetler ediyo…gönlü kime gayarsa, onu da alıyo helaline… yaşayıp gidiyo gendi halinde…aklı da sevdiğinde galmıyo…hem akıl var izan var!
Ya bana Gülümser’imi alır yüzümü güldürürsünüz / ya da beni bu gencecik yaşımda
diri diri aha şu gara torpağa gömersiniz!.. yetti gari!..
demiş…

e, doğru deyo Iramazan gardaş… ben beni bildim bileli bekleyip duruyo…
o nuh deyip peygamber demiyen Mamıt emmi baktı oğlan gidecek elden…
gıyamamış gari…

gadasını aldığım emmim oğlu, :) yani anlayacağın, bağ bozumundan sonra şenlik var köyümüzde…

şey…ben da sana bi şey deycem de…utanıyom… mani yazıverem istersen…

Haber saldım şehire
Düğünümüz var diye
Yolladığın fistanı
Giyerim senden diye

Eller düğün ediyor
Benim içim gidiyor
Gel artık a sevdiğim
Gençlik elden gidiyor
...................... emmi kızı
ileti_15 Mart 2010-20.41
PhotobucketTELİF HAKLARI / "Bu Blog İnternet sitesindeki eserlerin, 05.12.1951 tarih ve 5846 sayılı FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNU uyarınca eserden kaynaklanan mali ve manevi hakları eser sahiplerine aittir, izinsiz kullanılamaz." />>devam

Hiç yorum yok: