22 Nisan 2010 Perşembe

emmi kızından emmi oğluna pulsuz mektuplar
Sevgili Emmi oğlu,
............. Senin gibi gıymatlı mektubunun geldiği gün Yetim’i de yanıma alıp bostana vardıydım.. geçip oturuvedim mişmişin altına, dayadım sırtımı usuleyin…
Hava da bi gözel, bi gözel ki mubarek!.. sorma gétsin gayrı :)
Gınalı guzum gendi halında oyalanıyo... “get ötelere cancağızım, için açılsın senin de!..” deyom... deyom emme, sonracığıma gülüyom kendi halıma... eee, benim dilimden nasıl anlasın ki garibim. :)
...... Gınalı guzumu öteledikten sonra;
Bi garşı dağlara bakıyooom, bi pambık gibi bulutlara…
Bi yandan, "Katip arzuhalım yaz yare böyle..." türküsünü çığırıyor, bi yandan da son mektubuna yazıverdiklerini aha şu cahal gafamda düşünüyom:
“Bak emmi gızı, Hatça Gız’ı çok seversin biliyom..
Hem de biliyom ki, mektubu ondan keri kimseye okutmazsın ... Okutmazsın da / dünyanın binbir türlü halı var… o yüzden diyom ki artık ayakların yere sıkı basa..”

(töbe töbee!..ahacık galktım ayağa…bi de gözel basıyom ki torpağa, acep ne olacak déyi… annamadım emmee… valla'a, héç de bişey olmayo gari... ö'öle apışıp galdım yani... neyse...)
“Hanı diyom ki, okuma yazma ögrensen gari..” déyivermişsin ya!
Diyom ki kendi kendime;
Emmi oğlu valla çoook akıllı… helbet eyiliğimi isteyo onu bileyom zati..
Okuma yazmam yok déyi gendi başıma bi yere gidemiyom..
Yüreciğim hep sızılıyodu da hani ben, şeyy!.. gurbetlikten biliyodum…
Şinci sen deyince furdum gafama… gendi gendime dedim ki: “aha bu akılsız gafa … Boşa gezdiriyom seni gafa déyi… Hatça Gız’a bak! Çatır çatır okuyo… Emmi Oğlu eyi bilmiş… artık ögrenmem ilazım… Allah’ın izniyle çarçabuk sökerim işallah… Garar verdim ya! tamamdır!... "
..... Pek heycanlandım şinci…
Hele bi ögreneyim...
Gerisi golay…
........ Can kapıya dayandı
........ Ev beyaza boyandı
........ Varın söyleyin yare
........ Emmi Kızı uyandı

........................... Emmi Kızı
ileti_21Nisan2o1o-23.19
Photobucket
TELİF HAKLARI / "Bu Blog İnternet sitesindeki eserlerin, 05.12.1951 tarih ve 5846 sayılı FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNU uyarınca eserden kaynaklanan mali ve manevi hakları eser sahiplerine aittir, izinsiz kullanılamaz." />>devam

Hiç yorum yok: