17 Mayıs 2010 Pazartesi

emmi kızından emmi oğluna pulsuz mektuplar
............. Gıymatlı Emmioğlu,
Gözümü gözüme gırpmadım yemin olsun!..zabahı darın ettim!...
Ben biliydim zati bişeyler olceğini…içimde bi sıkıntı beni ö’öle sıkıyodu …
Dedim Hatça Gız’a: -Eyi gözel diyon da ya emmi oğlu gızarsa?”
-“Gızmaz gızmaaz!..” memnun bilem olur! “Bak valla doğru diyom gız!”…
Ben de heveslendiydim cahıllık işte…
Ağşam bizde gayfe içiyoduk.
Agası Hatça Gız’a, cebe gonuyomuş ya!.. işte ondan alıvemiş…
Coşa coşa anlatıvedi…
“Eyi dur şinci!...aha şuraya Emmioğlu’nun numarasını yazınca
hemecik garşına çıkcek! Ne şaşar emme! Çünküm bizim köyde Muhtar Emmi’den kelli gimsenin cebi yok!”
Senin hal’ını görüyom, üzülüyom…bi sevab işleyem dedim.”
Eyi gözel de, Emmioğlu zabahın köründe para gazanmaya gideyo…ben gibi, davarları çobana gatmaya gitmeyo ki!..
-“Eyi sevab işledin Hatça Gız!..
Duymadığım laf galmadı!..”
olsun…o ne dirse ben ona heeç gızamam…gıyamam ki!
biliyo zati..her bi şeye dayanırım…o da bana gıyamaz, bilirim…
Hasiretlik zordu emme aha şoo başlık parası yüzünden ne yoruluyo Allah bilir!...
Keyfine mi gitti elin gurbetlerine!
uyuyagalıyo yorgunluktan…ossa’atte gızar helbet!
Gusura galmayasın Emmioğlu! Gızmayasın he mi?
Bilemedim!..Cahıllığıma ver!..sesini duyam dedim…heveslenivediydim işte…sen ne dirsen bi daha sözünden dışarı çıkmam he mi!
Gızma he mi?
Sen okuma yazma da biliyon, böyük adamsın…Ben gibi gara cahıl de’elsin ki!...
Şinci ne dimek istediğini daha eyi anlayom…hanı dediydin:
“Artık ayakların yere sıkı basa!..”
Okumayı söküvereyim hele! işte o zaman ayaklarım yere bascek …
İçin ırahat os’sun…Ağnadım…

Sağlıcakla galasın… beni heç merak etme.. yeter ki sen hep eyi ol…
Yeter ki sen bana bi daha gızma!...
Şeyy! Gıymatlı Emmioğu mani deyveremeycem şinci…niden dirsen,
heç bi şey gelmiyo gafama…bağışlayasın…
............ Emmi Gızı…

ileti_12mayıs2o1o-17.16
Photobucket

TELİF HAKLARI / "Bu Blog İnternet sitesindeki eserlerin, 05.12.1951 tarih ve 5846 sayılı FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNU uyarınca eserden kaynaklanan mali ve manevi hakları eser sahiplerine aittir, izinsiz kullanılamaz." />>devam

Hiç yorum yok: