22 Ağustos 2010 Pazar

emmi kızından emmi oğluna pulsuz mektuplar .....
Gözümün nuru Gıymatlı Emmi Oğlu,
Biliyon mu Emmi Oğlu, zabaha gader gözümü gırpmadım disem inan!..
pencireden öte yana bakakene bakakene dalıp getmişim.!..
ışığı da söndürüvediydim; anam gızmaya deyi...
"hadi yat gari, oruca gahamayacan.!."
gücelen duydum deyverdiklerini...
"yeyip içmiyon zati... eccik yemeylen iramazanı
nası dutuvecen? dohtur aratma bağa!."
ana galbi işte, gıyamayo...
ben de sağa gıyamayom... "Oruçluk gün...Yorulup geliyo... havalar desen / nası bi ıscak! ayacıkları bişiyodur, isgarpinlerin içinde..."
"Keşgem işden gelince ayacıklarını duzlu suyun içine eccik goyse Emmi Oğlu." deyom gendi gendime...
"Sonacığıma buz gibi sovuk suda yusa!..Heç bi şeycii galmaz..."
Pencireden bakarkene dalıp getmişim diyodum ya;
sankim ışık yağıvedi gökten!..
Ne gözel! tepsi gibi oluvedi Ay!... sankim beni bekliymiş!. aha garşımda!.. o bağa bakıy, ben ona...
şaştım galdım!
bi ışıy bi ışıy ki, sayasınki daha ağşam olmamış!
heç olu(r) mu öyle şey deycen, emme oluyo işte!...
galbimin her bi yerine doluvedi...
mani oluvedi:
Bir ay doğar geceden
Yağmur yağar inceden
Yar yanıma gelcekse
Haber salsın önceden
Sonacığıma iresmini alıvedim, goydum garşıma, olmadı!... dutuvedim ay'a...
galbimden dedimki:
Ay güzel, yarim güzel
Kaşı gözü hep güzel
Tel kırılsa saz kalsa
Özündeki söz güzel
Gamaşıvedi gözlerim inan ossun... mektuba yazıvediklerin de geliverince galbime, heç galmadı uyku muyku!...
Dedimki:
-gendime tabi...-
"Heçç uyumasam nolur sankim! Emmim Oğlu uyur mu ki ben uyuyam? Eyi biliyim ki o da benim iresmimi goymuştur yastığının altına, yumuşacık galbine, sona da alıyodur garşısına gonuşuyodur ben gibi...”
Aha!... Ay gene garşımda!... “sayasın ki sen!...” O bağa bakıy, ben ona...
...........
Zahar gözlerim ondan gamaşıyo!...
Galasın sağlıcakla... Gıymatlı Emmi Oğlu, bak ne deycem; her bi şeyden eyi ye ki, hasta masta olmayasın... niderim ben o vakıt!? ben de iflah olmam gayrı!..
Selam ider mektubunu beklerim...
............ Emmi Kızı…
ileti_21Ağustos2o1o-11.21
Photobucket




TELİF HAKLARI / "Bu Blog İnternet sitesindeki eserlerin, 05.12.1951 tarih ve 5846 sayılı FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNU uyarınca eserden kaynaklanan mali ve manevi hakları eser sahiplerine aittir, izinsiz kullanılamaz." />>devam

Hiç yorum yok: