21 Ocak 2008 Pazartesi

*Balıkesir’deki Güzel Sanatlar Lisesi’nde Resim Öğretmeni olarak görevini sürdüren aziz arkadaşım Karikatürcü MEHMET ZEBER’den; “Mizah yönü ve naifliği ile düşündürücü, esprili bir hikâye olduğu için sizinle paylaşmak istemiştim” notunun da yer aldığı bir ileti ulaştı... Dost sıcaklığıyla yazılmış iletisinin ekinde yer alan röportajın, kendisine de başka dostlarca ulaştırıldığı ifade ediliyordu.
Durum budur...
* * *
Sevgili Mehmet ZEBER arkadaşımın güleryüzle, nezaketle ve hepsinden önemlisi “paylaşmak” ereğiyle yazdıklarına karşılık teşekkür etmemek olmaz... Teşekkürler ediyorum, sevgi dolu selamlarımı da ihmal etmeden...
* * *
Bu paylaşımdan “payımıza düşeni” fazlasıyla aldık, Mehmet ZEBER arkadaşım sağ olsun.!..
Gönlümüz, bu güzel hikâyeyi MİZAH VE ŞİİR Dostları’yla da paylaşmaktan yanadır.
................. Sevdakâr ÇELiK
*-*-*
KARS YEREL TV’SİNDEN ALINMIŞ BİR GERÇEK RÖPORTAJ
........... Halktan ince İroni

Kars'ta bir yerel TV,
halkın arasına karışarak
gündelik hayata dair
röportajlar yapıyor...
Muhabir, yaşlı bir amcaya mikrofon tutup soruyor;
-Nasılsın dayı, eyi misen?
- Şükür oğul, canı taşirem, eyiyem, çoh eyiyem.
- Halin, keyfin, sağlığın da eyi midir?
- Eyidir, he, çoh eyidir.
- Şehirden, hizmetlerden memnun musun?
- Nası söz!
-Validen, kaymakamdan, belediye başkanından?
- Hiç eyle olur.? Bizim ağzımız dövlete ne diyebilir.
- Yani memnunsun.
- Allah dövlete millete, kaymakam bege, bolediye başganimiza zeval vermesin..
- Memnunsun?
- Dövletimiz, kaymakamimiz, başganimiz, şanli ordumuz başimizdadir, her ne olursa bilfiil o dakika yanimizdadir. Ben vatanima nasi serzenis ederem? Amma, benim derdim baskadir.
- Allahına gurban dayı, söyle nedir?
- Doksan sene önce buraya Ruslar girdi ya?
- He girdi.
- Hani bu belediye binalarini, okullari, çesmeleri, istasyonu, yollari, kaldirimlari Ruslar yaptilar ya?
- Rus işgalinde yapıldı değil mi dayı?
- He.!. Heç benim dovletime, milletime sözüm olur mu? Ben aha bu Ruslarin anasini- avradini... Doksan sene önce bu kaldirimlari, caddeleri yapip gittiler, bir gün olsun; “Bi kere Kars'a gidek, yollar bozuldu mu, kanallar tıkandi mi?” demediler... insan bi gelir de bakar buralara, heç böyle olur?!

Hiç yorum yok: