4 Nisan 2008 Cuma

Photobucket
*Karikatürcü Yaşar FIRAT'tan -BLOGumuzda yayımlanması dileğiyle- bir ileti ulaştı.
Sözkonusu yazıyı aynen yayımlıyoruz.
Konuyla ilgili görüş ve düşüncelere sayfamızda yer verileceğini belirtelim..


oOo


Photobucketmerhaba değerli meslektaşım... Sayfanızda PonPon Dergisini görünce çok duygulandım... Çünkü ilk profesyonel olarak çalıştığım dergiydi. O zamanlar Bulvar gazetesi şimdiki gibi değildi...O dönem dergideki çizerlerin tamamı ÇARŞAF dergisi kökenliydi... İnanın O dergiler bende de yok.
Gerçekten çok iyi bir arşiv çalışması...

O zamanlar ''apteK'' denilern bir renklendirme şekli vardı. Hem onu yapıyor hem zaman zaman gazeteye fal yazıyor daha çok karikatürle uğraşmaya çabalıyordum. Bu anlamda ilk tanıdığım profesyonel çizerler İsa Efe, Nurettin İkizler, Cafer Yıldırım, Erol Denli bir de o zamanlar Tarkan çizgiromanını devam ettiren bir usta vardı şimdi ismini anımsayamadım... Beni ilk gençlik yıllarıma döndürüp anıları tekrar anımsattığınız için teşekkür ederim.
...
Başarılarınızın devamını diler teşekkür ederim.
Yaşar Fırat. /İLETİ-30.Mar.2008 _16:15
***
NOT- Karikatürcü Yaşar FIRAT'ın 30 Mart 2oo8 tarihli (yukarıdaki) mektubunu yayımladıktan kısa bir süre sonra 2. iletisi de ulaştı.
FIRAT'ın bu mektubunu da olduğu gibi yayımlıyoruz:
*
2.MEKTUP:
Sayın Meslektaşım; Tarkan çizgiromanını o dönem Bulvar Gazetesi'nde devam ettiren usta Özcan Eralp'tir. Size iletiyi yazdıktan sonra anımsadım... Çok kısa bir sohbetimiz olmuştu...Hatta bir dönem İsveç'te Fantoma yani Kızılmaske adlı çizgiromanıda resimlemiş. Duyduğumda çok şaşırmıştım. Yıllar sonra Levent Cantek Türkiye'de Çizgi Roman isimli kitapta bu konuyu anlatmıştı... İlgilenenler için: Türkiye'de Çizgi Roman, sayfa 228 Teşekkürlerimle

Yaşar FIRAT
ileti_04.Nis.2008_ 20:31
*-*-*

Hiç yorum yok: