23 Ocak 2010 Cumartesi

emmi kızından emmi oğluna pulsuz mektuplar
Gıymatlı emmoğlu,
..... Şinci ben bu mektubu Hatça kıza yazdırıveriyom ya!..Biliyon zati…
Hatça kız da kalemi eline aldı mıydı dersin ki sazın tellerine
dokunuyo…Ben de içli söyleyom heral…
Sankim saz çalıyo Hatça kız yazıyo, Hatça kız yazıyo saz çalıyo…
Göğnüm bi coşuyo ki heç sorma! Gaptırıveriyom kendimi…
sonra Hatça kız bi de okuyuveriyo yazdıklarını. Gülü gülüveriyo okurken…
Neye gülüyo biliyom emme heç bi şey demiyom…
ben de gülüveriyom gari…”Niye yazıyoz ki?” diyo, “yol kapalı”…
os’sun…
Ben söylerken emmoğlu ta yüreciğinde hisseder, diyom gene gülüveriyo bana…
yol kapanınca sankim mektup yazılmaz… heç işte...
Şincik yol kapalı deyi emmioğlu da bana mektup yazmayacak mı?
Biliyom ki yazar…
Hemi de ne gözel…Hemi de heç kimse yazamaz öyle…
Hatça kız okurken ezberleyivedim hepiciğini…
Yastığımın altında saklıyom mektupları biliyon mu? Nerden bilecen ki?…
hele yollar bi açılsın, karlar bi erisin…
Biliyon mu emmoğlu günler heç geçmiyo sana haber ulaştıramayınca…
Biliyosun bilmesine de…duramıyom söylüyom işte…
Aklım hep sende kalıyo… Merak ediyom işte ne biliyim…
“Gözden ırak olan gönülden de ırak olur a gızım…onun için kimseyle
selamı sabahı kesmeyin “derdi, dedem…Maviş dedem değil …
ırahmetli dedem…yani Hacı dedem…eyi bilirsin Hacı dedemi…
Doğru diyo demesine emme, kafam karıştı…
Şincik sen uzaktasın... hasretliğim daha bi artıyo …göresim geliyo hatta…
Sen ne diyecen bu işe gıymatlı emmoğlu?
Bilmiyom gari…
Böyleyken böyle sevgili emmoğlu…
Yaz bi gelivese…
Yollar bi açılıvese…yollasam mektuplarımı hemence ulaşsa sana.
Gözel Allah’ım! Bu yıl erken bitse kış n’olur! Töbe töbe…Allah’ın işine
karışılır mı heç? Zamanı gelince helbet bitecek…hemi de ne kışlar ne yazlar…
düğünler de başlar…
Biliyon ki gözel halay çekerim...mani söylerim…
Bak işte gene doldu şu garip göğnüm…
.........Emmi kızıyım mani söylerim
.......Her bir maniye seni gizlerim
.......Gözlerimden ırak olsan da
.......Ben yine seni özlerim.
Sağlıcakla kalasın sevgili emmoğlu…
............. söyleyen: emmi kızı
.................... yazan: hatça kız

ileti-22 Ocak 2010_15:42
Photobucket

Hiç yorum yok: