8 Nisan 2010 Perşembe

emmi kızından emmi oğluna pulsuz mektuplar
Gıymatlı Emmi oğlu,
............. Hasretini çekerek mektuba başlıyom. Biliyom ki uyku tutmamıştır seni, habarım ulaşmayınca…
Hani benden şöyle gözel bi iresim istediydin ya! Yemin olsun sen diyeli beri gözüme uyku düşmedi…
Bıldır da istemiştin de şehere inem de çektirem diyinceye dek bis’sürü zaman geçtiydi hani!…
Hah işte!
Şinci; gendi başıma heç gidemem biliyon, yol bilemeem, iz bilemeem!…
-okuma dirsen heç bilemem- …anam disen ben gibi…
muhtar emminin hökümette işi vardır helbet, dedim anama; hele bi git sor… ne zaman incekmiş şehere?
İkiletmemiş muhtar emmi… habar veririm size, demiş. İşiniz var madem gidiveririz, demiş… demiş emme.!. bekle… bekle… Anamın başının etini yidim! nirde galdı muhtar emmi gız ana?
Dururken …dururken habar geldi muhtar emmiden…
............... (- Bak şinci gene gafam garıştı!… sana emmi oğlu diyom… emmim oğlusun, amenna …onu biliyom…hemi de gıymatlımsın… eyi de muhtara ne diye muhtar emmi diyoz.?. Emmimiz de’el… hısımımız de’el!.. –)
Çarçabuk hazırlanıvedim…
Bi goşu binivedik muhtar emminin gırmızı tomofiline… Gurulduk bi gözel… emme de ırahatmış!..
.......... Şeyy! Emmi oğlu… bi şey deycem emme…ayıp olur şinci…
.......... Ben gene mani deyiverem:

Ne aş ister ne de ev
İlle de yari ister

Şu benim cahil gönlüm
Bir de araba ister

……... Dağ bayır dirken geldik şehere…
Hemencik iresim çekilen yere girivedik…
Ben bi ö’öle duruyom.. ı-ıh! Beğenmiyom!...
Bi bö’öle duruyom…ı-ıh! Beğenmiyom!..
Artiz mi olcen gız? hadi gari! diyo ya anam, kim duya?…
Hani istiyom ki, Gözel olsun… içe sinsin!..
Neyse ... lafı uzatmayam…
bu olsun gari, diyivedim de anam azıcık nefes alıvedi…
işte bö’öle sevgili emmi oğlu…
Ha! iresimde gördüğün mavi yazmayı senin için bağladıydım, begendin mi?…
Mektuba yazıverirsin gari…
Hadi gal sağlıcakla… selam ederim…
...................... emmi kızı
ileti_o7Nisan2o1o-18.48
PhotobucketTELİF HAKLARI / "Bu Blog İnternet sitesindeki eserlerin, 05.12.1951 tarih ve 5846 sayılı FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNU uyarınca eserden kaynaklanan mali ve manevi hakları eser sahiplerine aittir, izinsiz kullanılamaz." />>devam

Hiç yorum yok: