6 Temmuz 2010 Salı

...ve ŞAİR AZİZ NESİN
.... ŞİİRE TUTUNMAK.....
Yok başka hiçbir umarın
En granit kayanın en ortasında
Balta girmemiş karanlıklarında kıpırtısız
Ya ölmektir kurtuluşun
Yada şiir tutunmak

O en gergin tele şöyle bir dokun
Son tınıyla tel kopsun
Ayak sesleri duyulsun ölümün
Her yanın her yönün çıkmaz
Nereye baksan yok
”Hiç” bile herşey sayılır o bulunduğun yerde
Kurtarırsa kurtarır ancak
Yine şiire tutunmak.
.....................Aziz NESİN

SEN SÖYLEMEDEN DE BİLİYORUM
Seziyorum ki kaçacaksın..
Yalvaramam koşamam
Ama sesini bırak bende

Biliyorum ki kopacaksın
Tutamam saçlarından
Ama kokunu bırak bende
Anlıyorum ki ayrılacaksın
Çok yıkkınım yıkılamam
Ama rengini bırak bende

Duyumsuyorum ki yiteceksin
En büyük acım olacak
Ama ısını bırak bende

Ayrımsıyorum ki unutacaksın
Acı kurşun bir okyanus
Ama tadını bırak bende

Nasıl olsa gideceksin
Hakkım yok durdurmaya
Ama kendini bırak bende.
...............................Aziz NESİN

YAŞIYORUM DEMEK
Çok merak ediyorum kendimi
Başıma birşey mi geldi
Öldüm mü kaldım mı
Hiçbir haber yok kendimden
Bu sabah kapımı çaldım
Kapıyı açan kendim
Bir süre kendime baktım
Bu güleç yüz bendim

Oh ne güzel bir sabah
Bugün de yaşıyorum demek
Benden başka yok kimsem
Beni merak edecek.
.......Aziz NESİN

***
...* BİR AÇIKLAMA:
Dikkatli izleyicilerimiz, okullarda öğretilen bilgiler ışığında Aziz Nesin şiirlerine baktıklarında; örneğin, "yada" bağlaç(lar)ının bileşik değil ayrı yazılması gerektiğini düşüneceklerdir...
Haklılık payı -genel durum bu olduğu için- var...
*Ancak, Aziz NESİN; "duyulan, söylenen, yazılan"
yani, -bir bakıma- "dayatılan" düşünceleri "DOĞRU" kabul etmeden önce,
kendi beyin süzgecinden geçirmeyi yeğlemiştir hep.
"DİL" konusunda da aynı tutumunu sürdürmüş; yaptığı irdelemelerle, özel ve kabul edilir sonuçlara varmıştır.
( "ya da" bağlaçlarını ayrı değil de "yada" biçiminde yazması, dile dair görüşleriyle ilgilidir. Biz de burada, onun tutumuna sadık kalmayı yeğledik.)

*MERAK EDENLER İÇİN: bk, Dil Yazıları-1,TDK Yayınları, 1974 - No:387
.....
MİZAH ve ŞİİR
mizahveşiir: 10.o8.2oo7

Hiç yorum yok: