28 Haziran 2010 Pazartesi


Hasan Hüseyin Korkmazgil'in
"Bıyıklar Konuşuyor" adlı öykü kitabının
önsözünden:

(...) 1962 Şubat ortalarında Aziz Nesin'den bir mektup aldım. ( O günlerde Aziz Nesin, Zübük adlı gazeteyi çıkarıyordu.) Şöyle diyordu:
"-Elime Bıyıklar Konuşuyor adlı, çok çok güzel bir hikâyen geçti. Senin için özel sayı yapacağım. Bana hemen fotoğrafınla kısa biyografini gönder."Nasıl sevindim, anlatamam! Adını verdiği öyküyü nerden bulduğunu düşünmedim bile, sevincimi yaşamaya baktım. Çok sevdiğim, çok saydığım, usta demekten büyük bir haz duyduğum insan, bana bu olanağı sağlıyordu, ne demekti bu!
(...) ve 'Bıyıklar Konuşuyor' adlı öyküm, 26 Şubat 1962 gün ve 4 sayılı Zübük’te, büyük bir özenle çıktı. Bu, benim için mutlu bir olaydır. Bir yazarın, bir sanatçının, hiç kimseye miras bırakamayacağı, kendisiyle birlikte toprağa gidecek olan birtakım zenginlikleri vardır. İşte bu olay, benim, toprağa götüreceğim zenginliklerim arasındadır. Bırakın da, tadını çıkara çıkara övüneyim bununla.

Hiç yorum yok: