27 Mart 2012 Salı

emmi kızından emmi oğluna pulsuz mektuplar ....
Oy benim gara gözlüm, yüzüne doyamadığım, bakmalara gıyamadığım
gıymatlı Emmi Oğlu,
Aklım getti hasta habarını alınca! Aha şu gafamı nerelere goyacağımı heç bilemedim!. Darlada
harman galdırmışım gibi hır hış galıvedim!.. Dutmaz oluvedi gınalı ellerim dencerenin gulpunu!
Az galdı döküyodum anamın golundan ağrı!. Dellendim!..Nası dayanam nası? Dizlerime vuraa
vuraa gan oturdu!.
Emme bildim ben! Gar galmadı gökte yağdı ha yağdı!. Sonacığıma adamın ganını kaynadır gibi
derimize gaynar sıcaklar değdi!.Anam “-Heç güvenme bu havaya” dediydi,
“-Garamanın goyunu sona çıkar oyunu!..”
Zemheride goyun ne gezer? Galbi gırılamasın deye anama bişi demedim!…
-“Ceyranda galmış heral!.”
Hakketen aklım getti seni döşeklerde duyuverince !..Anam guru fasulye bişirmişti, bi de yanında
guru soğan! Heç dayanamam!. Garnım ağrır artık ö’le çok yerim!.. Töbe ki dadına bakmışsam!..
Elimle öte yana itivedim…Seni duyam da yiyem! Dügüm oldu ümüğüme!..Gımıldayamadım
sağımdan soluma!..
“ Sağını solunu belleyemedin gitti” deye gızıyo anam!.. Golaymış gibi!..
İçimdeki zehiri akıtam bari:

Dediler Emmin Oğlu hastaymış
Bir ateştir düşer bağrıma
Yardan ayrıymış yastaymış
Uzaktayım o gidiyor ağrıma


Düştü düştü de yakın de’elim ki gelem de ıscak bi çorba goyuverem ocağına!.Hizmetini edem!
Elini ıscak sudan soğuk suya goymayam!..Yakın de’elim ki sana grallar gibi bakam!..De hadi ne
edem ben!

Gelemeyom emme galbim hep sennendir bilirsin..ancak şunu deyverem sana ki eyi bakasın
gendine…
Sen hasta olursan hasta,
Eyi olursan ben de eyi olurum…

Şinci geldi aklıma, öksrüğün var mı? Varsa anamın pelizesinden yap inan o’ssun çok eyi
geliyo..hanı nişasta var ya buğdayın? Onu su ile bi gözel garıştır az da datlansın deye şeker
goy..garıştıra garıştıra bişir…iç sıcak sıcak bişiin galmaz!.
Gendi elceğizimle yapıvesem deye geçiyo göğnümden! İçim sızlıyo ki ne sızlıyo!
Zabahları da ıhlamur içesin ki içini ısıta.. Sonacığıma iki gat çorap giyesin unutma ..anam hep
der ki “başını ıscak ayağını serin dut.”.
dur gafam garıştı!.. başka çeşitti…
“Ayağını ıscak başını serin dut..” Hah! Şinci oldu!..
her illet ayak üşüyünce olurmuş… anam bana da gızar çorapsız derliksiz daşlara basıyom
deye…İçimde hep ataş var ben ne yapam!..

ha bi de zencefili ıscak suda demle bal goy garıştır iç… dipdiri galkarsın zabaha inan o’ssun!..
sen hastasın deye gafam garışık ya! Mektubum garışık olduysa gusura galma gıymatlı Emmi
Oğlu!...
Gendine eyi bakasın!.. sırtına havlu goy terliysen…getme işe mişe!.. işi batsın!... senden gıymatlı
mı? Ben niderim sana bi hal olsa?

     Beni merakta goyma hemi? Tez zamanda “-Eyiyim” deye mektubunu beklerim!...
............ Emmi Kızı…










ileti_25Mart2012_23.28 _

Photobucket


TELİF HAKLARI / "Bu Blog İnternet sitesindeki eserlerin, 05.12.1951 tarih ve 5846 sayılı FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNU uyarınca eserden kaynaklanan mali ve manevi hakları eser sahiplerine aittir, izinsiz kullanılamaz." />>devam

Hiç yorum yok: