22 Ağustos 2007 Çarşamba

bize bir mektup var //* mektup selam söyle benden sılaya.!.. *


1.MEKTUP : Karikatürist Raşit YAKALI "USTAMIZ"dan...
Sevgili hocam,
Bu yazdıklarını özümseyebilmek için bana bir hafta yetmez.
Çok mahcup oldum.
Portre çalışmalarını kıskanarak izliyorum. Ben de nasibimi aldım... Eline sağlık.
Yine görüşeceğiz.
Ailecek selam ve sevgilerimizi sunuyoruz.
Raşit YAKALI abin
21.Ağu.2007 09:43
-------------------0-
Saygıdeğer Raşit Ağabey,
Sizin için yapılan ve yapılabilecek hiçbir şeyi yeterli görmeyiz. Yaptığımız şeylerin karşısına geçip; "O daha iyisine layıktır!." demekten kendimizi alıkoyamayız.
Size dair yazdıklarımız ya da naçizane çizgilerle anlatmaya çalıştığımız şeyler beğeninizi kazanmışsa, biz bunu "ÖDÜL" sayarız. Hele bir de mutlu olmuşsanız kendi adınıza, bu durumdan ötürü de bahtiyar oluruz.
*Benim portre çalışmalarımın lafı olmaz Vahit AKÇA arkadaşımızınkiler yanında.
(Raşit Hocam, aslında biraz yüzsüzlük ederek; Sevgili VAHİT'e sizin PORTRE çalışmanızı sipariş etmekteyim... /Ve dilerim böylesi bir emrivaki, çok sevdiğim VAHİT'le aramızın açılmasına yol açmaz... Böyle bir durum olursa, lütfen yardımıma koşun !)
*Hatta -ve keşke-; sevgili karikatürcü dostlar, unutulmaz bir güzellik yapmak için sesimize kulak verseler, MİZAH ve ŞİİR'e "RAŞİT YAKALI PORTRELERİ" hazırlayıp gönderseler.
.......... Sevgili Ağabey,
*Sizin iletiniz posta kutuma düştükten kısa süre sonra Değerli AKÇA'dan da bir ileti ulaştı. Onun da yüreğine bir sevgi tohumu atmışsınız... Ektiklerinizi biçmek de hakkınızdır.
*Sözü VAHİT arkadaşıma bırakmadan önce; SİZE, değerli aile bireylerinize ve çok sevgili VAHİT arkadaşıma sağlık ve iyilikler diliyorum...
Selamlar ediyorum içtenlikle, dostlukla...
........................................... sevdakâr
----------------------
2. MEKTUP: Karikatürist Vahit AKÇA'dan...
Sevgili Dost Sevdakar,
Raşit abinin selamına, Mizah ve Şiir’deki sevgi dolu mektubunun içinde rastladım.
Üniversite yıllarında bu denli karikatür çizmiyordum, karikatür çizen arkadaşlarım vardı.
Raşit abiyi arkadaşlarım sayesinde tanımıştım ama sohbetimiz olmamıştı pek.
Nice yıllar sonra Nazım Hikmet Kültür Merkezi'ndeki bir sergide (Donquichotte'un yine Nazım Hikmet Sergisiydi) karsılaştık.
O sıra Karikatürcüler Derneği başkanıydı.
Benim de karikatürlerimi yoğunlukla Donquichotte'a yolladığım dönemlerdi..
“-Neredesin sen kardeşim, adını duyuyoruz kendin yoksun, çok izliyoruz seni.. Derneğe bekliyoruz..” demişti, kısık ama kendisi gibi bir o kadar sevecen sesiyle..
Onu hep içtenlikli tanıdım.
Yıllarca sürdürdüğü çizgilerine hâlâ ara vermeden sürdürmesini hep saygıyla karşılarım. Selamları tabiî ki beni mutlu etti. Kendisini de mutlaka arayacağım. Yine de ulaştırdığın için teşekkürler..
Bu arada Mizah ve Şiir’e ne yollayabilirim diye düşünürken, bir kez daha anladım ki, "bir selam"nelere kadirmiş...
Bir kez de bu satırlardan teşekkürler Raşit abi...
...............Raşit abi ile bir anlamda yeniden tanışmamıza vesile olan
Nazım Hikmet çizgilerini,
Nazım Hikmet'in bir rubaisinin bir dörtlüğüyle birlikte
Mizah ve Şiir ile paylaşıyorum:
.....
"-Şarapla doldur tasını, tasın toprakla dolmadan," -dedi Hayyam.
Baktı ona gül bahçesinin yanından geçen uzun burunlu, yırtık pabuçlu adam:
"- Ben, bu nimetleri yıldızlarından çok olan dünyada açım," - dedi,
"şaraba değil, ekmek almaya bile yetmiyor param..."
.......
Selam sevgi ve dostlukla..
Vahit
21.Ağu.2007 10:17

Yüreğine, beynine ve
ellerine sağlık VAHİT'ciğim.
Sağ ol.!.. Berhudar ol.!..
s.ç.

Hiç yorum yok: