23 Eylül 2009 Çarşamba

Görkem ERCAN'dan_Bize Bir Mektup Var: OKULDA İLK GÜNLER
İLK İZLENİMLER
Merhabalar,
Akdeniz esintileriyle bayram mesajımı göndermeden evvel oturup iki sohbetin belini kırayım dedim . Bildiğiniz üzere cehlin içerisinde kalmamak adına ilim irfan yuvasını ikinci evim gibi belledim ve sevdiklerimle fazla haberleşememe gibi büyük ödünler vermek zorunda kaldım bu sene... Üniversite ile ilgili ilk izlenimlerimi paylaşmayı çok istiyordum sizinle. Fazla laf kalabalığı yapmadan anlatayım madem , hazır fırsatını yakalamışken. Bu vakte kadar bir çok hedefim oldu. Kimilerine ulaştım kimileri için ise doğru zamanın gelmesini bekliyorum hâlen. Üniversitenin kapısından içeriye girer girmez karşıma çıkan coşkulu kalabalığa karıştım ve büyük amfi salonlarına doğru ilerlerken emeğin ne kadar da kutsal mutluluklara gebe olduğunu bir kez daha fark ettim.Bizi türlü şakalarla karşılayan ikinci sınıf öğrencilerinin çömezlere ithafen hazırladıkları şarkılara kulak verip, duvarda geçen yılın mezunları tarafından çizilen gülen adam kafalarına bakakaldım keyifle. Öğretmenlerimiz kendilerini tanıtırken okula başladığım ilk anlar canlanıverdi gözlerimin önünde. Sonrasında dersler başladı ve her gün yeni bir şeyleri öğrenmenin verdiği sevinç ile bırakmaya başladım kendimi uykunun derinliklerine. Bir çok arkadaş edindim yine , hepsi farklı birer ülke benim için.Yalnız arada dikkatimi çeken üzücü şeyler de olmuyor değil. Mesela bir çok arkadaşım sadece tıp fakültesindeyim diyebilme niyetiyle sıvamış kolları. Kimileriyse ileride çok fazla para kazanabilme ümidiyle... Acaba ben mi fazla idealistim? Bu yüzden mi anlamakta güçlük çekiyorlar beni? Her neyse artık...
Bu arada yapraklar hâlen yeşil Montpellier'de , arada sararıp solanlar okul yolunda çarpıyor gözüme. Zaman "Ben buradayım " diyor, "Hızla geçiyorum ama fark eden yok!!" diye isyan ediyor her gün. Aynı zaman_ burada mesajımı noktalamam gerektiğini de fısıldıyor ağlamaklı gözlerle.
Şiirler...Onlar hayatimin birer parçası... Kalemimi bırakmamak için elimden geleni yapacağım:))
(...)
..... görkem ercanMontpellier,19 Eylül 2009

Hiç yorum yok: