7 Ekim 2009 Çarşamba

Emmi Kızından Emmi Oğluna PULSUZ MEKTUPLAR_
Gıymatlı Emmim Oğlu,

Sen de biliyon ki ben türkü çığırır, düğünde halayda maniler söylerim emme okuma yazma bilmem.
Hele bilsem var ya; yemin billah olsun sana her gün beş mektup; beş de yetmez, on mektup yazarım.

Sen beni éyi biliyon gari; yazarım dédiydim mi, yazarım.
Şinci ben okuma yazma bilmeyom déyi, sana mektup göndermeyecek miyim? Gönderecem helbet.
Bileyon mu Emmoğlu, bu hususta çok gözel bi çare buldum. Hani şooo öteki mahalleden Döndü Hala var ya; hani Bekir Kirvelerin Döndü Hala... Hatça da Döndü Halanın torunu... Bildin mi.?. Bildin.
Dimem şu ki; ben Hatça kızı biliyom, Hatça kız da okuma yazma biliyo... Yine dimem şu ki; ben söyleyom, Hatça kız da söylediklerimi ak kâğıt üstüne yazı yazıveriyo.!.
İşte böyleyken böyle...

*
önce selam eder hasretle kucaklarım seni emmioğlu...
Gurbete çıktığın o gün uykusuz kalmana gönlüm hiç de razı olmadı, bunu bilesin.
oysa memleketten gelirken yolda kendi kendime söz vermiştim, emmioğlumun zamanını fazla almayacaktım.
ama sözümü tutamadım, bağışlayasın beni.
emmin kızı biraz saftır bilirsin, biraz da zor anlar...
şimdi çok merak etmekteyim sağlığını.
memleketten gelirken sana hakiki bal getirecektim ama otobüse almadılar. –Neymiş?- akar diye... Şaşırdım galdım gari. Bunlarda héç mi akıl izan yok? Bal héç akar mı? Bu mübarek su değil ki aksın.!. Dedim ya, şaşırıp galdım ellehem.!.
Niyetim oydu ki;
bal, çabucak alırdı yorgunluğunu.
ben de daha az üzülürdüm.
bizim buraların havasına benzemiyor sizin oralar iyi ki...
yoksa konuşmaktan seni uyutmadığım o akşam üşütebilirdin.
eğer hasta isen hemen pekmez yollarım sana çok iyi gelir.
benim de gönlüm rahat eder.
bak,
başka bir şey istersen söyle hemen yollarım.
ne dersen yaparım.
yeter ki bana kızma.

selam eder küçüklerin gözlerinden
büyüklerin ellerinden öperim.

Kestane kebap acele cevap beklerim gıymatlı emmim oğlu.

Bu mektubu ak kâğıda yazı yazıveren: Döndüler’in HATÇA
Bu mektubu yazdırıveren : EMMİ KIZI
o6.1o.2oo9 PhotobucketTELİF HAKLARI / "Bu Blog İnternet sitesindeki eserlerin, 05.12.1951 tarih ve 5846 sayılı FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNU uyarınca eserden kaynaklanan mali ve manevi hakları eser sahiplerine aittir, izinsiz kullanılamaz." />>devam

Hiç yorum yok: