3 Haziran 2010 Perşembe









Sevdakâr ÇELİK




Sevdakâr ÇELİK
. 
1950- KARS*Arpaçay*da doğmuşum.
1970- İlkokula dayalı altı yıllık Cılavuz Öğretmen Okulunu bitirip, iki yıl köy öğretmenliği yaptım.
1975- Edebiyat dalında yükseköğrenimimi tamamladım. Yurdun çeşitli yörelerindeki ortaöğretim kurumlarında Türkçe-Edebiyat öğretmenliği hizmetinde bulundum..
1980-1990'lı yıllar- Mizah öykülerim; GIRGIR, LİMON, DOLMUŞ, Mizah ÖYKÜ, GIRFIRT dergileri aracılığıyla, okuyucusuyla buluştu.
2000- Öğretmenlik mesleğinden emekli oldum. Yerel gazetelerde mizah sayfaları hazırladım.


KARİKATÜRCÜLER DERNEĞİ ve  AKAD (Anadolu Karikatürcüler Derneği) üyesiyim.


Sanatsal uğraşlarımın ilk ürünleri şiirdir1972 yılında basımı gerçekleşen TOPRAK ADAMLAR adlı şiir kitabımın ardından, farklı türlerde eserlerim yayınlandı:

• ADIM ADIM YÜRÜMEK (köy notları /1970-72)
• HarikaTÜR-KarikaTÜR (kartpostal-karikatür seti-1986)
• TIPKI ALİ KIRCA - TIPKI İBRAHİM TATLISES- (Dünyanın 2 yüzlü tek mizah kitabı / mizah öyküleri-1997*ozan yayınları)
• SİNEMACI CAVİT BEY (mizah öyküleri-1998*ozan yayınları)
• HİÇ VALLA'A, İYİLİK SAĞLIK (mizah öyküleri-1998*ozan yayınları)
• harikaTÜR-KARİKAtür (CD-karikatürler-2oo6)
• harikaTÜR*KARİKAtür-2 (karikatür albümü-2oo7)
• ARKADAŞIM KİTAP (manzum öykü_2011*akvaryum yayınevi)
• MUTLULUĞUN RESMİ (manzum öykü_2011*akvaryum yayınevi)
• MARANGOZUN ÜÇ ÇIRAĞI (masal_2011*akvaryum yayınevi)
• VAKİT NAKİTTİR DOSTLAR (masal_2011*akvaryum yayınevi)
• BİR ÇOCUĞUN GÜNCESİNDEN (günce roman_2011*akvaryum yayınevi)
• HOŞÇAKAL İSTANBUL (roman_2011*akvaryum yayınevi)
•ÇAY KEYFİ (araştırma_ Eylül 2013* e-kitap)

• SALKIMSÖĞÜT (e-dergi)_ 5 sayı

Karikatür, mizah öyküsü, şiir, aforizma, mektup, deneme v.b. türlerde verdiğim ürünler; yurtiçi ve yurtdışı yayın organlarında / WEB sitelerinde yayımlandı.
Kimi şiirlerim türkü formunda bestelendi.
Karikatürlerim albümlerde ve karma karikatür sergilerinde yer aldı; afiş, dergi ve kitap kapağı olarak değerlendirildi.

Şimdilerde; -toplumsal eğitime katkı ereğiyle- 
http://mizahvesiir.blogspot.com/ adlı blog internet sitesini yönetmekte; karikatür, şiir, öykü v.b. eğilimleri olan sanatseverlere yeni pencereler açmaya çalışmaktayım.


 18.11.2008

Hiç yorum yok: