13 Eylül 2010 Pazartesi

pas geçilmeyecek fikir_A_lar...

  KUYUDAN SU ÇEKEN EŞEK


.... Doğa özlemi çeken kentli bey, ilk kez geldiği köyü tanımaya ve ilgiyle izlemeye koyulmuş. Kırlarda, çayırlarda uzun uzun gezinmiş. Derken, pek garip karşıladığı bir manzarayla karşılaşmış:
Köy meydanındaki su kuyusuna yatay biçimde bağlanan dolaba, bir eşeğin bağlandığını görür. Eşek kuyunun çevresinde döndükçe dolap da dönmekte ve dolayısıyla kuyudan su çıkarılmaktadır.
İşin ilginç yanı, eşeğin boynunda kocaman bir çan bulunmaktadır.
Gördüklerine şaşıran bey, yakındaki bir tepeyi aşınca, ekin eken bir çiftçiye rastlar. Merakını gidermek için;
“- Tepenin arkasındaki eşek senin mi?” diye sorar.
“- Evet beyim, benimdir.” der çiftçi.
“-Kuyudan su çekmek için güzel bir düzenek kurmuşsun, lakin eşeğin boynuna o koca çanı niye taktın.?.”
“-A Beyim, benim tarlada çalışmam gerekiyor. Eşeğin kuyu başında dönmeye devam ettiğini, işte o çanın sesinden anlıyorum. Eğer çan sesi kesilirse, anlıyorum ki eşek dolabı çevirmeyi durdurmuş. O zaman gidip eşeği dürtüklüyorum. O dönmeye devam edince, ben de gelip işime bakıyorum.”
Kentli Bey, derin derin düşündükten sonra sormuş:
“- İyi diyorsun da, benim anlayamadığım şu: Ola ki eşek işin başında durmuştur ve fakat durduğu yerde başını sallarsa, bunu nasıl anlayacaksın?”
“-A Beyefendi...” demiş çiftçi. “İyi hoş diyon da, bizim buralarda sizin kadar akıllı eşek nerdeee?!.”.

Hiç yorum yok: