11 Ağustos 2008 Pazartesi

Görkem ERCAN*ADI KONMAMIŞ ŞİİRLER-I-
Elimde canlı bir şeyler duruyor, tutmakta güçlük çektiğim
Her ne kadar uysal olsa da, korkutuyor beni kaybetme ihtimali
Ya düşerse diyorum ben uyurken,ya parmaklarım kuvvetten kesilirse?
Avuç içimden bir ses geliyor kulağıma, ben hep burda olacağım diyor...
Ben yine de korkmaya devam ediyorum ama, neden aynı neden değil.!
Tatlı bir korku bu,anlatması güç her ne kadar anlaması kolay olsa da..


Yüreğim grev hakkını kullanmak istiyor sırf zamana inat
Pankart tutanlar arasında bir çift göz, minik bir burun
En arkalarda ise bir grup kirpik ve iki elma yanak yürüyor..
Zavallı vücudum bitap... isyan bayrağını çekti çekecek.
Damlaya damlaya göl olan hasrette bir gün taş sektirirken,
Anarşist yüreğim kayıp dakikaların ardından dalgasını geçecek


Geleceğin üzerine hiç bu kadar titremedik değil mi?
Geçmişe de aşk olsun,ne kadar güzel sakladı seni.!
Varlığına dair en ufak bir ipucu bile vermezken...
Şimdiki zamanın kulağını çekmek gerek / gelecekte azarlamaktansa
Yine de seviyorum onu, neden mi diyorsun bana?
Etim altında saklanan kalbimi ,hecelerimin her birine bölüştürdüğü için.


................. Görkem ERCAN*Fransa
Görkem ERCAN_ADI KONMAMIŞ ŞİİRLER-II-
Yürüyorum yine kekik kokan tarlalarin göğsünde...
Ellerin yok, ama hissediyorum onları ceplerimde.
Siyah ceketinin üst düğmesi yine eksik,
Omuzlarında uçuşan saçlarınsa nemli!
Buruk bir tat var damağımda, dilim yanıyor sanki.
Gözlerindeki ekşi hüzün olmasın nedeni?
Git diyorlar bana gidemiyorum,
Gel dediklerindeyse duramıyorum yanlarında.
Sitemim desen neye ve kime belli değil,
Usulca yağıyor yağmur, rüzgarın sesi kesilmiş.
Bulutlar siyah ve beyaz arasında gidip gelirken,
Gökyüzü kararsız renklere bürünüyor..
Yabancı simalar var her yerde, tanıyorum onları
Belki de yabancı olan sensindir, tanıyamıyorum seni.
Hayattan ödünç aldığımız dakikalar ne kadar dürüst?
Polyanna bile sahtekar diyorlar,mutlu olan Pinokyo..
Gülüyorum şimdi sırf sana inat, gel de inanma!!
.................................   Görkem ERCAN 

Görkem ERCAN _Adı ADI KONmamış Şiirler
-III-
Koskocaman bir yürek,
.....Sahibesi sensin de ne demek?
Ustaca yazılmış şiirler,
.....Sana adanmış da ne demek?
Katedilmiş onca yol,
.....Sana geldim de ne demek?
Bağırırken ağlamak,
.....Seni düşündüm de ne demek?
....................... 24.o8.2oo8
*  görkem ercan _adı konmamış şiirler
 -IV-
Son damlayı da yutup şehri terk et!
......................dedi içimdeki ses...
Dinlesem ayrı, dinlemesem ayrı dert
Hüznün buram buram koktuğu yaşlı bir surat
Bu kadarı yeter, haydi sen eve.!
................diyerek yolculadı beni mösyö Cynac

Koşarak aştım yüce yokuşları
Bir de dans ettim ağaçlarla
Deli dediler aldırmadım
Kulaklarım sağırdı
.......................işitmedim
Başımdaki uğultuyu sabaha kadar dinledim
Ağladım ve sızdım bir köşede
Uyandığımda hava yağmurluydu
................................. ıslanmıştım

Ellerim titrerken devirmiştim şarabı
Dişlerim sararmıştı
..........vitrinin camlarına bakınca fark ettim
Peynirli poğaçalardan bir tane çalıp
................yanımdaki kediye verdim..
*
Hayat nedir diye sordum kendime
............ eksik kaldı cümlelerim
tamamlayamadan kapadım gözlerimi
açmamak üzere... / bir daha

............................. Görkem ERCAN
 _ Adı Konmamış Şiirler
-V-

Tamam, her şeyi anladım diyelim
Pencere kenarında uyuyakalırken
Aklıma seni getirdim
Onca yılın hesabını yaparak
İçimde bıraktığın seni özledim

Tamam, kendime kızdım diyelim
Balkonda ıhlamur yudumlarken
Aklıma seni getirdim
Geleceğin hesabını yaparak
İçimde unuttuğun seni özledim
............................ Görkem ERCAN
* Görkem ERCAN _ Adı Konmamış Şiirler
-VI-
Tamam, ikimiz de haklıyız diyelim
Kar tanelerini itinayla izlerken
Aklıma seni getirdim
Şimdiyi yalnızca yaşayarak
İçimde büyüttüğün seni özledim

Zorlamasam olmuyor bildiğin gibi, icraata gelince kilitleniyorum
Yüzüme takındığım ifade yetmiyor mu anlatmaya yoksa?
Bana sevgiden bahsetme, ikimizden bahset uzun uzun
Dizleri üzerinde duran esarete kız ve gidelim buralardan...
Yorma güzel düşlerini, ıslatma sakın rüyalarını geçmişle
Kırdığın kalemleri toparlamaya bak ve yaz bana uzun uzun
Sonunda bulacağız elbette göle düşen yıldızları
Yaşayabildiğimiz kadar kısa, yaşayamadıklarımız kadar derin
Hayata sesleneceğiz birlikte, demlenmekte olan çayı yudumlayıp...
Ardı sıra gelen mevsimleri tadacağız coşkuyla, bıkmayacağız hiç
Müzik yelpazesini açıp dinleneceğiz dev ağaçların gölgesinde
Göz kamaştıran güneş batmaya başladığında geri döneceğiz
Kimliğimizi kaybettiğimiz kalabalık ve oyma taşlı caddelere...-
.......................... Görkem ERCAN
*Görkem ERCAN _ Adı Konmamış Şiirler
-VII-
Ağır ağır ilerliyordu tren
......... Sen garda beni beklerken...
Bir an önce inip
...........boynuna atılmak istiyordum,
Ama öncesinde uzun uzun
...................... sana bakmak.
.............. Bir anda tutmak ellerini,
Gözlerini seyre dalmak
Ve yüreğine dokunup
................ Atışlarını yakalamak...
.................................*görkem ercan_Adı Konmamış Şiirler
-VIII-
Saçma sapan ışıklar gönderen güneşe kızdım bugün,
Uzun uzun yürüdüğüm yollara bakıp
Yeşil elmayı dişleyen fareye gülümsedim...
Kağıt helvayı paketinden çıkartırken bugün,
Tazelenen merakıma bir yenisini daha ekledim
İçinde sen, ben ve biz olan, tahmin edersin...
Sorumluluk sahibi bir ablayla görüştüm bugün,
Kardeşinin soğuk ellerini hırkası içinde ısıtan
Batmakta olan güneşe bir kez daha küstüm...
.
Hızına yetişemedim kıyıya çarpan dalgaların bugün,
Beyaz köpük keyiflendirdi beni sessizce
Yıldızları ceplerime doldurup, saçlarımı rüzgâra verdim..
*-*..................... Görkem ERCAN _ Adı Konmamış Şiirler -IX-
Bilmediğim bir yerde, fark etmeden kaybettim onu.
Minik kar topunu yuvarlayıp, pencere camına atarcasına özgür ve,
Bir o kadar tedirgin gri güvercine gülerek saatlerce, bozdum sudaki gölgemi...
Elimdeki son resmi buruşturup attım bir köşeye.
Kadehe öfkelenmiş mum ışığı misali parladım ve eridim geceleri sessizce,
Sağanak yağmur boğamadı gönlümdekini, bana bırakmak ereğiyle belki de...
Renkli raptiyelerle tutuşturdum duvara sevgimi.
Sobada yanan odun sesleriyle uyandım bir sonraki manasız güne ve
Hiç durmadan sembolik sessizliklerin benimle oluşunu dert edindim kendime...

................ Görkem ERCAN

Hiç yorum yok: