28 Mayıs 2010 Cuma

emmi kızından emmi oğluna pulsuz mektuplar .....
 Gıymatlı Emmi Oğlu,
Düneğin içim daraldıydı niyeyse!
emme, sen gibi gıymatlı mektubunu alıverince, sankim dulda yerden çıkmış gibi irahatlayıvedim.. guşlar gibi uçcak oldum…
“Çabık çabık işleri görem de Hatça Gız’a gidem” déye gendi gendime gonuşukene, gomşulardan Habba bacı ile Döne bibi gelivedi…
(bütün habarları dinleyiver gari!. dersin ki acans habarları.. ne oliy ne bitiy her bişeyi öyle bi anlatıylar ki essah sanasın!..)
“Hele bi gayfe yap gız” déye ya anam, emme ben gendime sığamıyom ki!...
(Bi sovuk su olsa da gana gana içivesem!.)Şinci bişirivemeseeem Döne bibi başlar gari:
“Aha senin bu gız elden ayrıksı zati…”Zati biyol yanlarına varmadıydım da baş kahıncı olduydu..
“Anamız gözümüze bi baktı mıydı biz ağnardık…şinci nirdee!.. mahanaları heç bitmeyo şu yeniyetmelerin!”(ı-ıhh! Ne dirseniz diyin!. Heeeç gızmayacam!.. diyom içimden.. Ö’öle de seviniyim ki içimden! ne bilem!... işde ö’öle…)“Gayfe de çok hora geçti gız!.. yavukluna gavuşasın tez zamanda..”Hatça Kız’a anlatıvedim ben de olanı biteni…gülüşüvedik gene…
Hem böyüklerin hayır duası eyidir…
Emme ben de gayfeyi gözel bişiriyom hanı!...
Gözel türkü çığırıyom!.
Gözel de mani deyveriyom!..
Okumayı da helbet örgenirim…Az galdı zati…döşeğe yatıp da başımı yasdığa goydum muydu, başlıyom örgendiklerimi gafamdan sölemeye… mani söler gibi…
Bütün harfler dizildi
Sırasını bozmadan
Bir söyledim bin oldu
Kalemle hiç yazmadan
Ayrılık gısmına gene geldik gıymatlı Emmi Oğlu... ne diyem gari!...mektubunu geciktirmeyesin he mi?
Oy n’olaydım n’olaydım
Gökte bir kuş olaydım
O kuşun kanadından
Sol yanına varaydım
............ Emmi Kızı…
ileti_12Mayıs2o1o-17.16
Photobucket




TELİF HAKLARI / "Bu Blog İnternet sitesindeki eserlerin, 05.12.1951 tarih ve 5846 sayılı FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNU uyarınca eserden kaynaklanan mali ve manevi hakları eser sahiplerine aittir, izinsiz kullanılamaz." />>devam

Hiç yorum yok: