15 Eylül 2007 Cumartesi

*Yılmaz GÜNEY'in şair yüreği
ve
"kuşların yasını tutmak..."*
Eskiden Bilmezdim Yalnızlığı
Eskiden bilmezdim yalnızlığı
Bir ağaç nasıl yalnız değilse ormanında
Bir çiçek kendi dalında
Eskiden bilmezdim yalnızlığı
Yalnızlığın içinde
Şimdi yalnız, yalnız mıyım
Kopuk muyum dalımdan
Uzağında mı kaldım ormanın
........... yılmaz güney
...
mutlu olma şansı
Hayat bize mutlu olma şansı vermedi sevgili,
biz kendimizden başka
herkesin üzüntüsünü üzüntümüz
acısını acımız yaptık çünkü.
Dünyanın öbür ucunda
hiç tanımadığımız bir insanın göz yaşı bile
içimizi parçaladı.
Kedilere ağladık, kuşların yasını tuttuk...
Yüreğimizin zayıflığı kimi zaman
hayat karşısında bizi zayıf yaptı.
Aslında ne güzel şeydir
insanın insana yanması sevgili...
Ne güzeldir
bilmediğin birinin derdine üzülebilmek
ve çare aramak.
Ben bütün hayatımda hep üzüldüm,
hep yandım.
Yaşamak ne güzeldir be sevgili...
Sevinerek, severek, sevilerek, düşünerek...
Ve o vazgeçilmez sancılarını duyarak hayatın...
........... yılmaz güney
...
sevgi ve dostluk
Kavgayı.. bir yaprağın üzerine yazmak isterdim,
sonbahar gelsin yaprak dökülsün diye
Öfkeyi.. bir bulutun üzerine yazmak isterdim,
yağmur yağsın bulut yok olsun diye
Nefreti.. karların üzerine yazmak isterdim,
güneş açsın karlar erisin diye .
Dostluğu ve sevgiyi;
yeni doğmuş tüm bebeklerin yüreğine yazmak isterdim,
onlarla birlikte büyüsün
bütün dünyayı sarsın diye
........... yılmaz güney
...
bir gün
Hangi zorluğu yenmemiş insanoğlu.
Hele taşıyorsa içinde bu insanca sevgiyi.
Güzel günler zorlu duraklardan geçer sevdiğim.
Damla damla birikiyor insan.
Damla damla sevgili...
Bir gün akıp gideceğiz hayata.
Duvarlar yıkılacak, açılacak bütün kapılar bilesin.
Benim yüreğim sensin şimdi, seni vurur durur...
Ve yine damla damla çoğalıyorsun içimde.
........... yılmaz güney
...
ARKADAŞ
Olmasın o ta içten
Gülen gözlerde yaş
Bir gün gelip ayrılsak da
Seninle arkadaş
Bir kıvılcım düşer önce
Büyür yavaş yavaş
Bir bakarsın volkan olmuş
Yanmışsın arkadaş

Dolduramaz boşluğunu
Ne ana ne kardaş
Bu en güzel bu en sıcak
Duygudur arkadaş

Ortak olmak her sevince
Her derde kedere
Ve yürümek ömür boyu
Beraberce el ele

Olmayacak o ta içten
Gülen gözlerde yaş
Bir gün gelir ayrılsak da
Seninle arkadaş
........... yılmaz güney

Hiç yorum yok: